Entity – część druga

Entity – część druga

W ostatnim artykule na temat entity opowiedziałem Wam czym są encje, jak je zaimplementować oraz dlaczego są pomocne. Jeśli go jeszcze nie widzieliście to przed dalszym czytaniem zachęcam Was do zapoznania się z nim. Ten artykuł jest tylko jego rozszerzeniem bazującym na Waszych sugestiach oraz pytaniach, które pojawiły się pod ostatnim postem odnośnie encji na profilu drycode na facebook’u do którego Was serdecznie zapraszam.

Value Object – część druga

Value Object – część druga

W ostatnim artykule na temat value object opowiedziałem Wam czym są value object’y, jak je zaimplementować oraz dlaczego w większości przypadków są lepsze od bezpośredniego używania wartości prymitywnych. Jeśli go jeszcze nie widzieliście to przed dalszym czytaniem zachęcam Was do zapoznania się z nim. Ten artykuł jest tylko jego rozszerzeniem bazującym na Waszych sugestiach oraz pytaniach.

Kompatybilność wsteczna

Kompatybilność wsteczna

Kompatybilność wsteczna to temat, który jest bardzo często świadomie lub nieświadomie pomijany. Wiele osób myśli, że kompatybilność wsteczną musimy zapewnić tylko i wyłącznie w momencie kiedy udostępniamy nasze API na zewnątrz np. stosując architekturę mikroserwisową lub wystawiając publiczne API. Nic bardziej mylnego!

Heterogeniczność

Heterogeniczność

Heterogeniczność to inaczej niejednorodność lub zróżnicowanie. Odnosząc się do programowania możemy powiedzieć, że nasza aplikacja jest heterogeniczna jeśli jej moduły różnią się od siebie.

Homogeniczność

Homogeniczność

Homogeniczność to inaczej jednorodność lub spójność. Odnosząc się do programowania możemy powiedzieć, że nasza aplikacja jest homogeniczna jeśli jej moduły wyglądają w taki sam sposób.

Moduł

Moduł

Moduł jest logicznym zgrupowaniem elementów (ściśle powiązanych ze sobą funkcjonalności) odpowiadających za konkretną rzecz na przykład autoryzację.

Monolit

Monolit

Monolit jest to aplikacja zaprojektowana do działania jako pojedyncza oraz niezależna jednostka. Cały system jest zaimplementowany w ramach jednej aplikacji (jednostki wdrożeniowej).

MVP

MVP

Pierwsza niedoskonała wersja naszego produktu bądź też usługi powstała w celu walidacji pomysłu.

POC

POC

POC (Proof of concept) służy do sprawdzenia czy daną koncepcję da się wykonać, czy jest ona słuszna oraz czy będzie działać zgodnie z naszymi oczekiwaniami.

Zapis obrazu dockerowego do pliku

Zapis obrazu dockerowego do pliku

Nie raz może zdarzyć nam się sytuacja w której w szybki sposób będziemy chcieli przesłać obraz dockerowy bez wrzucania go na https://hub.docker.com/ lub inny serwis. Jednym ze sposobów, który możemy wykorzystać w takiej sytuacji jest spakowanie obrazu dockerowego do...

Architektura warstwowa

Architektura warstwowa

Architektura warstwowa jest jednym z najbardziej znanych i najczęściej wybieranych stylów architektonicznych. Polega ona na podzieleniu aplikacji na horyzontalne warstwy.